Trivselsråd

Forældreråd

Trivselsrådene har en vigtig funktion her i Landsbyordningen – helt fra vuggestue til 6.klasse.

Et trivselsråd består af fire-fem forældre fra hver klasse eller afdeling, og de vælges for et år ad gangen.

Trivselsrådet har blandt andet fokus på børnenes trivsel og koordinerer derfor fælles arrangementer uden for åbningstid for både forældre, børn og søskende. Det kan være alt fra en fisketur eller diskofest til en forældrefest eller julefrokost. Når skolens årlige traditioner afholdes, giver forældrerådet også en hånd med – for eksempel til fastelavnsfesten.

Link: Traditioner

Trivselsrødderne byder ligeledes nye børn og forældre velkommen i Landsbyordningens fællesskab og hjælper dem til rette.

Skulle der være emner, som trivselserådet mener skal vendes på årets forældremøde, giver de et praj til de relevante pædagoger eller lærere.

Trivselsrødderne bliver hvert år inviteret til et dialogmøde af bestyrelsen for netop at styrke samarbejde mellem bestyrelse og trivselsråd.

Link: Bestyrelse