Elev hos os

Elev hos os ​​

Som elev hos os kommer du med på en dannelsesrejse, hvor du lærer at tage ansvar for fællesskabet.
Det sker blandt andet i vores elevråd, KulturCrew og Legepatrulje:

Elevrådet

Vores elevråd er for børn fra 3. til 6. klasse, og i elevrådet arbejder vi med de udfordringer, som eleverne møder.
Det kan for eksempel være ændringer til menuen i skoleboden, nye redskaber på legepladsen, renere toiletter og så videre.

Når du sidder i elevrådet, har du sammen med køkkenlederen ansvaret for servering af mad i boden.

Elevrådet holder møde en gang om måneden, og to repræsentanter fra elevrådet deltager i bestyrelsesmøderne.

Link: Bestyrelse

KulturCrew

Vores KulturCrew består af børn i 5. og 6. klasse. De har et særligt ansvar, når vi får besøg af kunstnere, der skal hjælpes på plads, eller når forårskoncerten skal afvikles. De byder velkommen og viser rundt, når der er behov for det, og samtidig lærer de at stå frem og at være ”på” som repræsentanter for skolen. Eleverne sidder i KulturCrewet for ét år af gangen.

Legepatruljen

Legepatruljen består af elever fra de ældste klasser. De arrangerer lege i frikvartererne for de mindre kammerater og øger på den måde trygheden og trivslen på tværs af alder.

For de store elever giver det en vigtig ansvarsfølelse at være en del af Legepatruljen i frikvarteret – og for de mindste elever er det rart at kunne tage en af de store i hånden og være med i en af de lege, der bliver arrangeret.